Wednesday 5 September 2018

PENGINAPAN

1. Ink Hotel | Dari RM110 Semalam

Ink Hotel Penang
Ink Hotel yang terletak di Georgetown ini menawarkan bilik moden yang selesa dengan harga bawah RM150 semalam. Kerana hotel ini berhampiran dengan Komtar anda tidak jauh dari pusat membeli belah dan gerai makanan popular di Pulau tersebut.
Jika anda mahu ke Pantai Batu Ferringhi pula, anda hanya perlu memandu selama 30 minit sahaja untuk kesana.
Bilik di Ink Hotel Penang
Didalam bilik moden hotel ini anda dapat menjumpai kelengkapan seperti TV beserta Astro, peralatan membuat minuman panas, bilik mandi persendirian dan Wifi percuma di dalam bilik.
Harga: RM110
Lokasi: 43, Jalan Siam, Georgetown, 10400 Pulau Pinang

2. Tune Hotel Georgetown | Dari RM124 Semalam

Tune Hotel Penang
Seperti mana anda tahu rangkaian hotel Tune memang terkenal dengan harga biliknya yang rendah dan keselesaan yang bagus. Ramai dari mereka yang datang ke Pulau Pinang untuk lawatan sambil bekerja menjadikan hotel ini pilihan utama mereka untuk semasa berada di pulau ini.
Hotel ini terletak berdekatan dengan New World Park dan hanya 5 minit sahaja masa memandu untuk ke Komtar.
Bilik Double di Tune Hotel Penang
Bilik di sini pula datang lengkap dengan penghawa dingin dan bilik mandi persendirian. Untuk kemudahan tetamu, Wifi percuma juga dapat dilayari daripada bilik anda sendiri. Parking disediakan tetapi tempat adalah terhad dan bayaran dikenakan.
Harga: Dari RM124
Alamat: 100, Jalan Burmah, Section 15, Georgetown, 10050 Pulau Pinang

3. Chulia Heritage Hotel | Dari RM130 Semalam

Chulia Heritage Hotel Penang
Pasti anda tertanya apa maksud disebalik basikal yang tersusun rapi didepan hotel ini? Selain daripada menawarkan bilik selesa dengan harga bawah RM130 semalam Chulia Heritage Hotel ini juga memberi anda peluang untuk menyewa basikal untuk bersiar-siar  jika anda berminat.
Chulia Heritage Hotel Penang 2
Bilik yang kelihatan kemas serba putih ini datang lengkap dengan pengawa dingin, TV beserta Astro dan juga tempat duduk untuk anda merehatkan diri.
Mengikut jenis bilik, ada sesetengah bilik yang datang dengan bilik air peribadi dan ada yang menyediakan bilik aier berkongsi.
Apa yang menarik dengan hotel ini adalah ia berada hanya 10 minit sahaja masa memandu ke Gurney Drive.
Harga: Dari RM130
Alamat: No. 380, Chulia Street, Georgetown, 10200 Pulau Pinang

14. Kim Haus Loft | Dari RM143 Semalam

Kim House Loft Penang
Kim Hous Loft yang bertempat di George Town ini menawarkan bilik hotel dengan seni bina moden untuk mereka yang mencari pengalaman yang luarbiasa. Jika anda melihat rating untuk hotel ini, ia telah menerima penilaian yang setanding dengan hotel 3 bintang yang popular di Pulau ini walaupun harganya lagi rendah.
Bilik Double di Kim Haus Loft
Untuk rekreasi, anda dapat menggunakan meja pool atau menyewa basikal daripada pihak hotel. Antara tempat menarik yang terletak berdekatan dengan hotel adalah Prangin Mall dan Muzium Pinan Peranakan.
Harga: Dari RM143
Lokasi: No.9 & 11, Campbell Street, Lebuh Carnarvon, Georgetown, 10450 Pulau Pinang

1. Sunway Hotel Georgetown | Dari RM200 Semalam

Sunway Hotel Penang
Tidak kira anda datang untuk bercuti ataupun bekerja Sunway Hotel Georgetown anda tidak akan kecewa sesuai untuk memulakan dan menamatkan hari anda di Pulau Pinang nanti.
Hotel yang menawarkan 250 buah bilik yang selesa ini datang lengkap dengan TV beserta Astro, peti keselamatan, pilik air peribadi dan kemudahan membuat teh dan kopi.
Bilik di Sunway Hotel Penang
Anda juga dapat mengunakan kolam renang luaran ataupun bersenam di pusat kecergasan yang disediakan.
Harga: Dari RM200
Alamat: 33 New Lane, Georgetown, 10400 Pulau Pinang

No comments:

Post a Comment